Sentyment OTS

  • Nie jesteÅ› zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

  • Index 
  • » Profesje 
  • » Sorcerer 
  • » Poradnik dla sorcerera dla ¶wiatów PVP dla niskich i ¶rednich.

#1 07-09-2011 15:41:01

GoD Nygas

Administrator

Zarejestrowany: 31-08-2011
Posty: 15
Punktów :   

Poradnik dla sorcerera dla ¶wiatów PVP dla niskich i ¶rednich.

Poradnik dla sorcerera by Krejzi Skejter.

http://img365.imageshack.us/img365/390/beztytuun.jpg


Na wstepie powiem ze poradnik jest tak oko³o do 90 levela, sam nie mialem wyzszego i nie chce sie wypowiadac o czyms czego sam nie doswiadczylem.
Wiekszosc informacji ktore tu umieszcze to moje doswiadczenia, piszê tylko o rzeczach które sam sprawdzi³em, dlatego nie ma tego az tak duzo.

NIEKTORE OBRAZKI BRALEM Z NETU I NIE S¡ MOJE!
Ogolnie nie bedzie duzo zdjec gdyz nie mam teraz swojej postaci zeby pochodzic po expowiskach i porobic screeny oraz mapki.


Wstep (mozesz nie czytac)
Bardzo mi sie nudzi, i nikt nie spamuje od kilku dni na forach mojego swiata. Moje konto zostalo skasowane niedawno i nie chce mi sie wracac do tibii. Ale z nudow napisze wam dobry poradnik. Na pewno gracze na wy¿szych levelach i bardziej doswiadczeni ode mnie mnie zjad± za b³êdy merytoryczne, ale na pewno bêdzie on znacznie lepszy od poradnikow pisanych przez newbów.
Mam troche doswiadczenia w expieniu, nieco mniej w pvp niz mastahy, bylem raz na wojnie w ktorej w sumie poza kilkoma fragami niewiele zrobilem, ale i tak to wiecej niz przecietna osoba pisz±ca poradnik.

Sorcerer czy druid?
Je¶li czytasz ten poradnik i zastanawiasz siê nad tym jak± profesje wybraæ, to zdecydowanie polecam ci sorcerera. Dlaczego?
-Mag ma lepsze zywioly. Trawa druida jest kompletnie nieprzydatna, Lód dziala na wiekszosc potworow, ale na Ogien i Energie s± bardziej podatne potwory na ktorych czesto magowie expia.
-Hell's core (UE ogniste sorka) jest 15% silniejsze od eternal winter(UE lodowe druida). Rage of the skies(Ue energii sorka) jest 15% silniejsze od Wrath of nature(UE ziemi sorka). Analogicznie Energy Wave sorka (bardzo przydatne do expienia na wyzszych levelach) jest silniejsze o 15% od terra wave druida.
-Terra Wave i Wrath of nature bior± nieco wiecej many niz analogiczne czary sorcerera.
-Poniewa¿ si³a Rage of the skies/Wrath of nature to 66% si³y Hell's Core/Eternal Winter, mag mo¿e chodziæ z wykupionym Rage of the skies, który jest znacznie tanszy (650 many zamiast 1200 w przypadku Hell's core albo eternal winter) i bardzo czêsto sie przydaje gdy otocz± was potwory, lub gdy trzeba wyczyscic jakis pokój. Druid jest zmuszony korzystac z Eternal Winter, który ma 85% si³y Hell's core, co za tym idzie, za jeden atak placi 1200 many i ma 85% mocy, a sorc majac 66% mocy placi 650 many. Posiadanie na druidzie wykupionego wrath of nature to samobojstwo, wiekszosc potworow jest odporna na ziemie (oprocz quar, ktore sa tez wrazliwe na energie, i na ktorych sie nie zwraca).
-Druid posiada czary mass leczenia ale jesli czytasz ten poradnik to pewnie grasz solo lub z niewielka gilidia, exura sio nie przyda ci sie zbyt czêsto. jesli expisz z blokerem to lepiej juz go uhac, uhy czy ihy teraz s± za grosze. Atuty druida którymi s± Paralyze, oraz Mass Heal i Sio przydaj± siê najbardziej na wojnach, jednak jesli potrzebujesz czytac poradnik jak grac to w wojnie raczej nie jestes, paralyze ci sie nijak przyda.
-Sorkiem da sie zarobic na runach jesli masz kryzys finansowy, SD schodz± jak cieple buleczki, magic walle slabiej, ale runy druida prawie w ogole nie schodz±, zeby sprzedac icicles trzeba miec frajera i niezle szczescie bo nie jestes jednynym druidem na swoim swiecie.
Osoby dostarczaj±ce SD sa na tyle istotne dla wyzszych leveli ze czasami te hlev bior± je w obrone, aby utrzymac przy sobie providera, kase placac wam normalnie.
Dlatego lepiej wziac sorka.

Plusy Sorka:
-Duze mozliwosci w PVP, latwo sie zabija ludzi
-Duzy sredni Hit, ktory pozwala znacznie szybciej expic niz Knighci/Paladyni
-Na wysokich levelach, gdy hunty na mocnych potworach siê zwracaj± wyj±tkowo szybko siê nim expi
-Nie nosisz zbyt dobrego Eq, mozna sobie biegac z RS jesli sie ma troszke plecy
-Zarabia na runach duzo lepiej niz druid, na 32 levelu mozesz robic Mwalle, na ktore jest wielki popyt jesli na twoim swiecie jest wojna. na 45 levelu mozesz robic SD, ktore schodz± na kazdym swiecie pvp i nie tylko jak swieze bu³eczki.
Nie mowie ze bedziesz klepal runy w kó³ko, ale jesli masz kryzys finansowy, to moze pomoc wydostac siê z tarapatow.
-Expienie (gdy juz przetrwasz ten ciezki niskolevelowy okres) jest bardzo przyjemne - gdy knighci siedza na jakis zolwiach, to ty zabijasz dragi, ancienty, workery - cos co oni zabijaja tylko dla rozrywki.
-Ogólnie rzecz bior±c grajac magiem nigdy nie powinienes poczuc ze to jest slepa uliczka i twoja postac ma mniejsze mozliwosci niz inne profesje.
Przynajmniej ja nigdy nie czulem siê tak.

Minusy sorka:
-Malo hp - to jest cos co powoduje ze gra t± postaci± jest trudna dla poczatkujacych. Do 50-60 levelu mozna przez glupia nieuwagê pa¶æ nawet na smoku, nie zra¿ajcie siê tym, tylko czym predzej odrabiajcie level aby przejsc przez ten okres. Ogolnie rzecz bior±c padaæ bêdziecie czêsto, chyba ze jestescie bardzo ostrozni. Jednak osoby które lubi± ryzyko, bêd± padaæ (jak ja). Teraz kiedy botowanie jest bardzo ryzykowne, uzywanie autoleczenia to samobojstwo. Albo masz refleks - albo rob paladyna.
-Drogie expienie - to jest drugi bardzo istotny minus. Zawsze bedziecie musieli kombinowac zeby zarobic. Wazna sprawa jest zeby miec zapas pieniedzy na potiony, powiedzmy 100 - 200k. Czesto trzeba posiedziec kilka godzin na danym expowisku zeby spadlo nam co¶ dobrego i hunt sie zwrocil.
80 mag w godzine potrafi zuzyc potionow za ~20k na zwracajacym siê huncie.
Musicie miec pieniadze zeby moc siedziec tak dlugo. Poza tym, im wiecej macie pieniedzy, tym rzadziej sprzedajecie loot, co pozwala expic z wiekszym ratio exp/h.
-Ogolnie rzecz bior±c granie magiem to nie naciskanie hotkeyow, tu trzeba myslec zeby nie dac sie trapnac pekerom, potworom, bo w trapie pada sie w kilka sekund, duzo jest tych hotkeyow do naciskania i trzeba duzo czasu aby nauczyc sie grac.
-Jak juz zaczniecie grac to nie placzcie ze knighci i palkowie bij± za darmo.
Palek ma za darmo royal speary ktore zadaja lipne hity bo czêsto pud³uja a knighci jak knighci.. duzo idzie im na leczenie. Postacie sa zbalansowane na korzysc magów, zamiast plakac to grajcie.

To juz znacie plusy i minusy. Nadal chcecie grac sorkiem. Teraz powiem cos o EQ.

Dobre EQ magowi siê ma³o przydaje. Na 60 levelu, o ile dobrze pamietam exura leczy za 100. Leczyc sie zazwyczaj trzeba i tak co turê, wiêc to nie robi duzej roznicy czy dostanie sie za 80 czy za 90. A wiec mozemy zaoszczedzic na EQ.
Polecam EQ ktore powoduje wzrost mlevela. Mlevel rosnie nam normalnie, czyli jesli mamy 45 mlev, zakladamy itemy które powoduj± wzrost mlevela o 3, to wyswietla nam siê ze mamy 48 mlev, bijemy jak bysmy mieli 48 mlev, jednak rosnie on nam tak jakbysmy mieli 45 (czyli czas trenowania mlevela nie wydluza sie dzieki przedmiotom).

Od poczatku powinniscie nosic spirit cloak/etno coat który zapewnia +1 do mlevela. Jest bardzo tani (1k max), ktos z paccem wam moze kupic jesli sami nie macie. Jak najwczesniej kupcie tez Hat of the mad (+1 mlev), chyba ze wolicie na 40 levelu zdobyc go z questa.

Jesli nie macie RSa to na nogi Bohy. Bohy bardzo siê przydaj± magowi na wielu expowiskach, oraz przy pk, lub ucieczce.
Jesli macie RSa to w zasadzie mozecie chodzic tylko z ró¿dzk± i plecakiem, nie robi to wiekszej ró¿nicy, w zasadzie jednyny ból wtedy to brak bohow.

Na 30 levelu kupujemy Spellbook of Enlightenment, zapewnia +1 mlev, kosztuje ok 3 k na moim swiecie wiec na innych zapewne tez tyle.

Na 50 levelu zmieniamy go na SpellBook of Mind control, daje +2 do mlev, kosztuje 20k.

Na 80 levelu mozemy zdobyc z Yalahar quest czapeczke ktora daje +2 do mlev. Uwazam ze warto ja nosic na expy, poniewaz raczej ciezko ja sprzedac.
Nie mialem okazji doswiadczyc spellbooka +3 mlev, nie wiem jak drogi jest i czy oplaca sie go nosic.

Legi mog± byc jakiekolwiek - moga byc plate legi, moga byc blue legi, moga byc jakies dajace ochrone od zywiolow. Mozna w ogole nie nosic legow (oszczednosc cap).

Z gory wysmiewam osoby ktore na sorku nosz± rzeczy typu knight set, crown set... skoro armor sie nam tak bardzo nie przydaje, a znacznie taniej mozna kupic rzeczy dodajace magic level.

Noszenie rzeczy podnoszacych mlev podniesie oplacalnosc waszych huntow.
Fajn± spraw± s± elemental sety, czyli eq zapewniajace ochrone przeciwko niektorym zywiolom. Jesli kogos stac na takie eq, moze je sobie sprawic, i zakladac np. magma set na smoki/DL albo glacier set na frost dragony, czy terra set na ancient scaraby (juz nie chodzi o to zeby zaoszczedzic na leczeniu, bo nie jest to duzo, lecz taki set zmniejsza ryzyko smierci na combo).


PACC
Oczywiscie jesli chcecie grac magiem, musicie zakupic pacc. Do 50 levelu da rade grac bez pacca, ale nie jest to zbyt przyjemne.. ciagle guardy guardy guardy...
WG mnie najlepiej miec pacc od 1 levela, wtedy nie bêd± was w takim stopniu gnebic PK, oraz znacznie szybciej wbijecie ten medium level. kupno pacca na 1 levelu da wam niezliczone korzysci w przyszlosci.

Chyba kazdy wie ze nalezy na 20 levelu kupic promocjê, jest to znaczna oszczednosc, gdyz odnawia wam sie szybciej mana. Promocje mozna zakupic u królowej w Carlin, u Imperatora w Kazordoon, lub u Króla Tibianusa w Thais.

Jesli juz bedziecie mieli tego pacca, to nie traccie kasy na domek, sork raczej nie ma czego tam trzymac, poniewaz cala kasa idzie w expa. No chyba ze jestescie pekerami i macie 40 par bohow )

Blessy
Po ostatniej ³atce blessy zdro¿a³y i to znacznie. Wczesniej blessy oplacalo siê kupowac juz na 60 levelu, teraz, po zmniejszeniu ilosci expa który spada przy smierci mysle ze mozna je sobie darowac do 80 tego albo i nawet setnego levela. (Sorry, moj ms zostal skasowany jeszcze przed ³atk±)

Expowiska (Dla pacc)
Nie bede opisywal expienia magiem na facc, gdyz to wg mnie i tak strata czasu.. jedyne wg mnie godne polecenia expowisko dla facc dla maga to guardy w kopalniach Kazordoon. Mozna tam expic od 33 levela, gdy mamy juz WOI, i ewentualnie wspomagac siê runami typu HMM, FB lub GFB. Ze wszystkiego co z nich wypada i ma wieksz± wartosc niz 20 gp robimy lootbagi i sprzedajemy u npc. Powinnismy miec niewielki zarobek.

Co do wyboru rodzaju potionow jakie wezmiemy na expa, mysle ze do 50 levela jestesmy zmuszeni uzywac zwyklych mana potionow, pozniej nalezy uzywac strong mana potionow na expa. Greaty na zwykly exp to waste kasy, powinnismy je brac tylko do PVP, ewentualnie na exp nosic ze soba strongi oraz 1-2 bp greatow w razie jakby nas ktos zaatakowal. Oczywiscie najtanszymi potionami s± normal mana potiony, jednak na wyzszych levelach idzie tej many sporo, a nie mozna uniesc ich wystarczajacej ilosci i trzeba sie przerzucic na wydajniejsze.

0-8 lev rook.
Rook jaki jest kazdy widzi. Nie bede opisywal przejscia rooka gdyz to jest jednakowe dla kazdej profesji.
8-20 lev. Naszym glownym expowiskiem bed± larvy lub roty ewentualnie jakies Trole lub gobliny.
Larwy mozemy znalezc na ankrahmun, jest 5 jaskin z larvami w tym jedna ukryta. Rotwormy mozemy znalezc na darashii (4 jaskinie), Liberty bay (wejscie niedaleko plantacji), oraz Edron (tunel podziemny z edron na cormaye). Trole i gobliny mozna znalezc na zachodzie edron. Dworcow nie polecam gdy¿ truj± i na takim levelu mozecie nie wyrabiac.

Roty na darashii (kó³eczkami zaznaczone wejscia)

http://images3.wikia.nocookie.net/tibia/en/images/thumb/6/62/Rotworm_Caves_Darashia.jpg/250px-Rotworm_Caves_Darashia.jpg

Opis:
[html]<a href="http://tibia.wikia.com/wiki/Darashia_Rotworm_Caves">Drashia-Rotworm Caves</a>[/html]

Larvy na ankrahmun
http://img148.imageshack.us/img148/6480/mapankrahmunlarvaspd0cz6.jpg


Po wbiciu 20 levela jest dobry okres zeby troche potrenowac magic level, dzieki temu nie bedziemy miec az tak duzego waste na pozniejszych huntach.

20-40 level. Zrob postman questa, wiem ze jest nudny, ale przyda siê bardzo. No i zrob desert questa oczywiscie..

To jest chyba najnudniejszy okres w zyciu maga... S± dwie drogi na przejscie tego okresu. To zalezy od tego czy mamy kase czy nie.. jesli mamy 50-100 k na zwastowanie to idziemy na jakiegos tomba -2 (ale nie za teleportem!!) i bijemy z flam strike/fire wave wszystko co sie rusza... ale hity bêd± bardzo ma³e i na pewno nam sie nie bêdzie tu zwracaæ.



Od 33 levela mozna isc na -1 za teleport (stajemy na p³omieniu, i na zielonym talerzyku kladziemy scarab coin, i teleportuje nas nizej). Wtedy bez wiekszych problemow zabijemy Vampira, a poza tym mozemy uzywac DSów i leczyc je Ihami, DSy duzo pomagaj±, tak± mumie zabijaj± bez straty hp, a z mumii duzo kasy leci). Rob lootbagi, zbieraj z³om, wszystko co jest warte wiecej niz 50 gp powinno byc przez ciebie zlootbagowane, zmniejszy to waste.

jesli nie masz kasy to dalej siedzisz na dworcach/rotach/larvach/ewentualnie maly/sredni barbarian camp z 2ma monkami lub mintwalin z 2ma monkami. Expic bez waste mozesz rowniez na Dwarf Guardach.

40-60 level.
Noo nareszcie!! Zaczyna sie normalna gra... Znajdz kogos kto zrobi ci green djinn questa - przyda sie duzo bardziej niz blue djinn. Blue djinna ma mnostwo osob - nie problem znalezc kogos kto ci sprzeda itemy. Ale znalezc chêtn± osobe która sprzeda ci rzeczy do green djinn questa jest dosc ciezko. Poza tym, jesli mozesz to zrob Rashid Questa - bardzo ci sie przyda na ancientach.

Podstawowe expowisko dla Magow na tym levelu - Ancient Scaraby..
S± 4 jaskinie z ancient scarabami, niestety zazwyczaj ciezko jest sie na nie wbic. Z ancientow sypie siê dobry loot, Ja na 40 levelu na 20 bp normal mana potion wynosilem 17k (forsa+plate armory+rzeczy do rashida). Na 50 levelu wynosilem 1-2 k profitu na godzine. Ancienty daj± bardzo dobry exp, jak na ten przedzia³ levelowy, mysle ze 60k/h dla 40-50 maga to duzo.

Dowod ze da sie expic na ancientach na takim levelu:
http://img25.imageshack.us/img25/9116/krejziskejter40ms.jpg

Ancienty sa trudniejszym potworem niz dragon, sa bardzo szybkie i na dodatek uzywaja haste, paralizuja cie, najwiecej bij± z ³apy (230+?), obrazenia z trucizny na dystans sa mniejsze, ancient rzadko uzywa tych atakow, nie s± one problemem. po ³atce moze byc je ciezko wybic jesli sa zlurowane, poniewaz mamy teraz anty stairhop system. Aby expic tam na 40 levelu potrzebujemy Bohow (ancienty sa bardzo szybkie), Terra hood (niejednokrotnie ratowal mi zycie, gdy zostawalo mi 6 hp, gdyby nie terra hood to mialbym 0), Woi (poniewaz ancienty sa najbardziej podatne na ogien). Przydatny jest tez silver amulet. Ogolne zasady dotycz±ce bicia ancientow na niskim levelu:
-Nie dajemy sie dogonic. Jesli dostaniemy paraliz, to rzuc utani hur jesli ancient jest blisko, jesli daleko to exure. Gdy ancient cie dogoni, masz duzo wiêksz± szanse na dead ni¿ bij±c go z daleka.
-Od ancientow uciekamy na ukos, poniewaz wtedy zasieg naszego strzalu jest wiekszy (zrobic 3 kroki na ukos zajmuje wiecej czasu niz 3 kroki w bok)
-Ancienty lurujemy ostroznie, bicie 2 na raz na tym levelu to samobojstwo, jesli wyjda nam 2 to uciekamy aby zgubic jednego, jesli sie nie da to uciekaj poziom wyzej.
-Dla niskich leveli najlepsza jest prawa jaskinia z tych wszystkich czterech. Pó³nocna (ukryta) jest trudniejsza, a srodkowa i lewa s± hardkorowe, jeden nieostrozny ruch i wychodzi ci 5 naraz, s± one dla wyzszych leveli.
Osobiscie zaczalem expic na 36 levelu na ancientach w prawej jaskini i nie padlem az do 45 levelu (przenioslem sie wtedy na pó³nocna i dead )
Przydatne s± runy Fireball ktore zadaja wieksze obrazenia niz flam strike oraz maja zasieg na caly ekran.

Na 50 levelu mozesz zamienic terra hood na hat of the mad, silver amulety nie bed± ci juz potrzebne. 60 level mag powinien sobie poradzic z dwoma ancientami, a nawet z trzema jesli ma bohy i nie da sie dogonic. Jednak nie dawaj sie bic w zwarciu dwóm ancientom naraz. Ancient potrafi walnaæ nawet za 300, dwa ancienty jak maja farta walna cie za 600.. masz tyle zycia?


Ancienty mozna znalezc w Ankrahmun larva caves ktore zostaly wyszczegolnione powyzej. ancienty s± na poziomie -4.
Jedn± z wad jaskiñ z ancientami jest to, ¿e w razie ataku PK ciê¿ko z nich uciec, poza tym po zabiciu pekerzy mog± uciec na dogodnego defensa i czuj± siê bezkarni.

Belystil padaj±cy na ancientach:
http://img365.imageshack.us/img365/3130/clipboard01ase.jpg


-Mozna tez expic na dragonach, ale mniej sie zwraca niz na ancientach, mysle ze smoki lepiej pozostawic druidom. Jesli boisz sie ryzyka to expij na tych miejscowach na ktorych expiles do 40 levelu.

-Gsy s± bardziej niebezpieczne niz ancienty po ostatnich updatach i loot z nich nie jest tak dobry.

Mozemy poszukac równie¿ expa na yalahar, na pewno mutated tigery, lub mutated raty nie powinny byc problemem ale tam sie chyba nie zwraca, malo tam expilem wlasnie z tego powodu. S³yszalem tez o ludziach expiacych na treasure island, ale nie bylem tam nigdy wiec nic nie napisze na ten temat.


60-80 level. Zrób the shattered isles quest. Kup oba czary ue. Rage of the skies miej wykupione normalnie, hell's core kupuj gdy idziesz kogos zabic.

Mozemy dalej siedziec na ancientach. Dobry exp, dobra kasa. Jednak pojawiaja nam sie nowe mozliwosci.

Smoki - fajna zabawa ale z reguly dragon lairs sa bardzo oblê¿one.
Uwaga - do 80 levela unikajcie dragon lordow, bicie ich na utamie jest nieoplacalne, bicie bez utamy grozi smiercia.
Miejsca gdzie wystepuja warte uwagi siedliska smokow - venore dragon lair, ankrahmun dragon lairs, edron dragon lair, Deeper fibula quest, czesto puste ale beznadziejnie wolny respawn,yalahar dragon lairs (smoki na yalahar s± w foreigner quarterze, w crystal lakes, wystarczy pojsc na elfy i zejsc pod ziemie, i juz jestesmy na dragach yalahar. Uwaga na pó³nocny resp smokow na yalahar - wystêpuje tam serpent spawn, jesli go ujrzycie to uciekajcie albo wlaczcie utame i zabijcie go z SD. Co do lootbaga to jak kto chce, bez lootbaga sie raczej nie zwroci na smokach. Ja robilem lootbagi na wszystkim, na smokach tez i nie brakowalo mi pieniedzy jakos.
(oczywiscie ze smoka magiem mozna zabic na 30 levelu i mozna sobie tam expic, ale sie nie zwróci, dlatego podalem level - 60.)


Goroma - Na goromie znajdziemy culty. (wyspa jest pierwsz± jaka odblokuje siê podczas wykonywania the shattered isles questa). Jesli ktos ma szczescie do loota, mozna probowac bic te culty. Wchodzimy do pokoikow, czekamy az culty siê ustawi± i bijemy je z fire wave, niedobitki dobijamy z visa. powinnismy miec rozdzke na energie (cosmic energy/starstorm). Culty ustawiaja sie 4 kratki od ciebie, zazwyczaj wyglada to tak ze na raz mozna trafic 3-4 culty z fire wave, co pozwala nie miec waste. Jesli posiedzicie kilka godzin powinno wam sie zwrocic, ludzie z gildii chwalili to expowisko, ja jednak nie jestem do niego przekonany, za malo kasy tam dla mnie leci. Amber staffy i hailstorm rody spadaj± rzadko, zanim wam nie poleci jakis amber staff to bedziecie na minusie.
To jest mini mapka goromy. ¯ó³t± lini± zaznaczone jest droga do wejscia na culty.
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:vkJo88jOA3AcDM:http://i245.photobucket.com/albums/gg76/James1529/goroma.jpg


Bonebeast island - (odblokujesz w shattered isles quescie) 60-70 mag moze tam wyciagac 90-100k expa ale wi±¿e siê to z waste. Jesli masz nadmiar pieniedzy, jest to dobra opcja. Bijesz wszystko co popadnie, bonebeasty, crypt shamblery, dsy. uwaga na water elementale. Uzywaj woi oraz flam strike (w razie ataku water elementala uzywaj vis strike). Trzymaj sie gornej strony wyspy, tam nie ma water elementali. Zbieraj plate armory z bonebeastow, 70% kasy wydanej powinno sie zwrocic. Lootbaga musisz przerzucic teleportami na wyspe Talahu, i stamtad mozesz ja wyslac parcelem jesli masz postmana. Jesli jestes okrazony przez potwory i nie ma gdzie uciekac, nie zastanawiaj sie, wal Rage of the skies, lepiej zwastowac niz pasc. 3 bonebeasty bijace cie w zwarciu i jakis Ds do tego i 60 level pada. Nie przepadam za tym miejscem.
Screenshot z bonebeast island: (zrobiony paladynem)
http://img25.imageshack.us/img25/6249/bbisland77rprone.png


Hydry - na 60 levelu mozna isc w 2magow i wziac paladyna do bloczenia hydr. My expilismy taka grupa (60 ms, 60 ed i 62 rp) i nikt od nas nie pad³. Ja biegalem bez utamy, kumpel mial utame zawsze. W sumie lepiej miec t± utame skoro hity i tak na palka id±. Co do kasy, albo sie zwracalo i wychodzilismy na zero, albo kazdy zarabial po 10 k w 3 godzinnym huncie. Sorcerer bije hydre ze starstorm rod i energy strike, druid powinien zabrac underworld roda i bic hydre z energy strike, paladyn powinien miec enchant speary lub power bolty. Jesli macie druida, mozecie siochac palka, a jak nie to niech bije hydre z royal spearow i leczy sie sam (w ten sposob kazdy ma takie same koszty expa).

Hydry znajdziecie w port hope lub na wyspie Talahu.
[html]<a href="http://tibia-wiki.net/wiki/Talahu">Hyrdy Na Talahu</a>[/html]
Dostep do tej wyspy uzyskacie po ukonczeniu ktorejstam misji the shattered isles (polecam zrobic cale od razu). Jesli expicie na wyspie Talahu, MUSICIE UWAZAC NA WATER ELEMENTALE! 1 water elemental + 1 hydra i 70 ms bez utamy idzie na hita do piachu. Jesli expiac na Talahu zobaczycie water elementala i hydre na raz, to w³±czajcie utamke (najlepiej szybko za³ó¿ energy ringa) priorytetem powinno byc zabicie water elementala.
2 x 70 mag mog± bic hydry na Talahu bez utamy jesli maj± troche skila. Nie powinno byc waste, exp powinien siêgac 80-90 k /h, jednak jest to wg mnie zbyt ryzykowny sposob expienia. Jest to loteria, raz sie pada a raz nie. Ale fajnie jest pohuncic hydry bez blokera dla sportu.

Gsy na Maladzie - Mozna probowac tam expic, ale za slabo sie zwraca jak na takie ryzyko. Jeden glupi ruch i masz 4 gsy na glowie. Jesli jestes w srodku wyspy i zostajesz otoczony przez 4 gsy mozna wtedy probowac uciec do dziur i szybko walnac tam ue aby wybic quary, i przeczekac az gsy sie rozejda. jednak mysle ze to jest expowisko lepsze dla palka niz dla maga. GSy bijemy z flam strike i woi.

Co my tu jeszcze mamy hmmm....

Djinny - jesli na twoim swiecie latwo sprzedac niebieskie i zielone szmatki, djinny powinny dawac swietny profit. Jest to jednak dosc niebezpieczne expowisko, djinny bija tyle co dragony, a czesto wystepuja duzymi grupami. Polecam Blue djinny na yalahar, dobry profit (jesli masz green djinn questa, mozesz expic na blue i odwrotnie). Id±c na djinny najlepiej jest wziac wand of decay, wand of vodoo jest za mocna na djiny i robi wieksze waste.

Worker Golemy - swietne expowisko dla 70 level magow i wiekszych. Workery znajduja sie w Factory Quarter na Yalahar(na powierzchni powinniscie dostrzec schody w dol, schodzi siê po schodkach, wyskakuj± s³abe Damaged Worker Golemy, a na poziomach nizej znajduja sie zwykle Worker Golemy. Unikajcie War golemow, sa bardzo silne). Jesli macie farta to sie zwraca, jesli macie pecha to 20 k w plecy, no trudno zwroci wam sie nastepnym razem. Expiac w jednej kopalni mozna wyciagnac 100-120 k expa na godzine, ja biegajac na 72 levelu po 3 kopalniach workerow wyci±ga³em 140-160 k/h (!). Aby expic na worker golemach nalezy zrobic dostep do yalahar, oraz wypadaloby wykonac Yalahar quest do 8 misji (dosc ³atwo, bosa zabija sie w 10), aby móc przenosic loota w capie przez bramy. Jesli nie macie questa, bedziecie musieli przenosic loota przez kolejne bramy naoko³o, co jest dosc pracochlonne i bezsensowne.
Workery bij± z ³apy tyle co ancienty, jednak s± znacznie wolniejsze.
Bijemy je z visa i z rozdzki na energie (najlepiej wand of starstorm). Nie dajemy sie otoczyc ani bic w zwarciu. Je¶li ustawily sie tak, ze mozna trafic z Energy Wave 3 naraz - to bij, jest to bardziej oplacalne w wypadku 3 naraz, niz bic je pojedynczo z visow, no i oczywiscie szybciej. W ten sposob sie tam wlasnie 160k/h wyciaga PP mialem screen ale gdzies mi wcielo.. Kopalnie s± tak zaprojektowane ze czesto tam wychodzi po 3 i mozna sobie wybic w takowy szybki sposob.
Expiac na workerach zbierajcie war hammery, kase, diamenty (leci ich bardzo duzo, z tego co pamietam to w godzine mozna nazbierac 20-30 diamentow co daje 4-6k), spiked squelchery (rashid - 5k), oraz rusty armory. Mozecie rowniez przynosic rust removery na expowisko i na miejscu oczyszczac rusty armory, zbierajcie wtedy plate armory i wszystko co lepsze od nich. Quest na rust removery jest latwy, mozna samemu w godzine zrobic, to tylko troche biegania. A poniewaz ludzie o tym czesto nie wiedz± to mozna zarobic na sprzedazy rusty removerow przy okazji. (sprzedalem kiedys 30 rusty removerow za 10 k nobom z TD hahah )
Quest na rust removery
Do konca swojej gry siedzialem na worker golemach i bylem z tego expowiska bardzo zadowolony.

Na wydane 10 k na rust removery, same plate armory zwroca wam te 10k, a powinno wam sie na 100 rust armorow trafic choc z jeden knight armor i z jeden paladin armor, co daje 20k. Raz jest tam waste, ale raz wychodzi sie na plus, patrzac z dluzszej perspektywy zarabia sie jakies grosiki, ale trzeba miec zapas pieniedzy zeby tam siedziec.

Wiecej na temat expa nie moge wam poradzic gdy¿ nie znam w stopniu wystarczajacym innych miejscowek. Unikalem frostow i warlockow takze nic na ich temat tu nie znajdziecie.

Kasa
Tutaj duzo podpowiedziec nie mogê.. po prostu musicie dobrze kombinowac.
-Expijcie jak najwiecej na ancientach, tam sie zarabia (duzo jak na maga).
-Starajcie sie nie chodzic na expy gdzie jest duze waste.
-Probujcie dorabiac troche robi±c SD i Magic walle.
-Mozecie czyscic ludziom questy za pieni±dze.
-Posiadanie wysokiego mlev przyczynia sie do mniejszego waste lub wiekszego zarobku.
-Mozecie pekowac, moze spadna z kogos bohy (ryzykowne, ze wzgledu na pozniejszy mozliwy hunted).
-Róbcie kazdy mozliwy quest ktory przynosi wam profit. Mowie tu o takich questach jak Crus Helmet Quest, Banshee quest, warlock quest, behemoth quest, black knight quest.. to tez sporo pomaga.
-Dobrze jest miec tez knighta do zarabiania kasy.


PVP

Bogiem PVP nie jestem.. przecietnym graczem ze swiata PVP. Powiem co wiem i co wam sie moze przydac a czego mozecie nie wiedziec.
45 Mag na swiecie PVP powinien miec w plecaku, nawet gdy idzie expic:
-Energy ringa
-ze 2 Time ringi, nie wiesz kiedy ci ocala ¿ycie
-przynajmniej plecak SD
-przynajmniej z 10 magic walli, aby kogos strapowac lub pomoc sobie w ucieczce
-przynajmniej 5 destroy fieldow (5x3 strzaly = 15 strzalow), byc moze zdazysz uciec z trapa
-kilka runek fire bomb lub poison bomb, przydaja sie do trapow
-mozesz nosic Stone skin amulety jesli jestes bogaty, dopoki masz ssa na sobie to dostajesz male hity z SD. Jednak SSa szybko sie konczy - 5 ³adunkow. Might ring i elven amulet moga pelnic podobn± role, ale lepiej
zalozyc time ringa w razie walki.
-Jesli masz wolny hotkey to nos ihy lub uhy, tez sie przydaja, plecak ihow/uhow moze ocalic zycie gdy skonczy ci sie mana
-Reszte capa powinny wypelnic mana potiony, zreszta i tak expisz z ich uzyciem. Do pvp bierz jak najmocniejsze potiony tzn takie ktore odnawiaja najwiecej many i mozesz ich uzywac na swoim levelu. Dobrym pomyslem na 80 levelu jest noszenie 2 bp greatow, a reszta strongi - strongi do expienia, a greaty w razie zaatakowania - zawsze to troche szybsze odnawianie many.

Niektore sztuczki ktore moga sie przydac w PVP
-jesli uciekasz, to staraj sie rzucac w w±skie przejscia magic walle tak aby zablokowac atakujacym droge. Magic walle nie robi± PZ lock.

-Mozesz nosic ze soba jakis klucz do rzadko odwiedzanego miejsca, moze ci na mainlandzie ocalic zycie jesli zrobiles PZ i kto¶ ciê goni. Przyklady takich kluczy: Klucz do black knight, fibula key (malo prawdopodobne zeby jakies 80 levele nosily przy sobie klucz do fibuli), roznorakie klucze ktore mozna znalezc w mintwalin, klucz do mad mage room, klucz do wiezienia w kazoo, klucz na cmentarz w carlin, mozesz uciec do hellgate, mols (tam akurat nie trzeba klucza).. wystarczy ruszyc glowa.

-Rób uzytek z utani gran hur. Co prawda paladyni biegaja teraz nieco szybciej na "Utamo Tempo Sanr" ale ich czar jest znacznie krótszy, i ¿re du¿o many, tak wiêc na d³u¿sz± mete ciê z tym goniæ nie bêd±. Knight na swoim "utani tempo hur" biegnie z tak± prêdkosci± jak sork na utani gran hur, lub minimalnie szybciej (jesli nasze testy byly niedokladne), lecz jego czar jest drozszy.

-mozesz miec wylogowane noob chary w miejscu gdzie jest korytarz na jedn± kratkê.. jesli masz blokade PZ i nie mozesz uciec do depo to wbiegasz w takie miejsce, logujesz sie na nob chary, wczesniej podstawione, wtedy gdy ktos bedzie chcial cie dobic, najpierw bedzie musial zabic nob chary, jesli jest ich powiedzmy z 4, to wbije RS, jest szansa ze zrezygnuje i pojdzie. No chyba ze sam przyjdzie nob charem, wtedy masz problem P
Przyklad takiego miejsca:
http://i727.photobucket.com/albums/ww276/JesioOon/Slime%20Tutorial/UO0035.jpg
Uciekamy do tego pokoiku ktory jest zaznaczony niebieska strzalka, a na jednokratkowym korytarzu do tego miejsca stawiamy 3 nobchary scisle obok siebie.
Innym sposobem jest ucieczka g³ówn± postaci± w tego typu miejsce (tylko troche d³u¿sze, ewentualnie moze byc szerokosci dwoch kratek), dologowujesz siê jakims 35 levelem, i rzucasz magic walle tak aby sie nie dalo przejsc. czekasz jakies 16 sekund, przesuwasz sie o kratke wstecz i dorzucasz kolejne 2 magic walle zanim poprzednie znikn±. Je¶li faktycznie szczelnie magic wallujesz, to nie powinno byc mozliwosci przejscia dla atakujacych. Magic wallujesz sie z tego nob chara az na mainie minie blokada wylogowania, wylogowujesz sie, i pada ten 35 level (albo i nie pada, atakujacym moze byc szkoda skulla zrobic). Ten sposob jest drozszy bo magic walle kosztuj±, lecz jest pewniejszy. Oczywiscie na sekunde przed wylogowaniem maina plecak i eq z noob chara przerzucamy na maina, bo po co ma sie zmarnowac.

-Rób uzytek z exani hur up i exani hur down(levitate), jesli masz pacca i bija cie jakies cioty facc to mozesz uciec na jakikolwiek budynek czy krawêdz czarem exani hur up, i wtedy ci duzo nie zrobi±, czekasz minute, wylogowujesz sie i gites. Równie dobrze, jesli uciekasz na jakies skaly na ktorych da sie uzyc levitate tylko na jednej kratce, to po wejsciu mozesz rzucic w to miejsce mwalla, to zablokuje wroga na 20 sekund.

-Uciekajac w miescie staraj sie uciekac do miejsc typu kratki sciekowe, choc tam jest niebezpieczenstwo trapa jesli goni cie duzo ludzi. Mimo wszystko znikasz pod ziemia, szybko uciekasz w ktoras strone, a oni zanim sie ogarna i znow cie znajda to minie troche czasu i mozesz skutecznie uciec. Ogólnie uciekajac tak dobieraj droge aby zgubic przeciwnika.

-Pamietaj o efekcie psychologicznym - jesli atakujesz kogos obok depo, a pozniej zaczynasz uciekac to szansa ze rzuci sie na ciebie cale depo jest duza. Ludzie gonia uciekajacych, bo ludzie z plecami zazwyczaj nie musz± uciekac. Nie mowie ze macie nie zwiewac jesli wam to moze ocalic zycie, lecz pamietaj ze jest cos takiego.

-Jesli jest szansa ze zloz± cie na combo, nie bij sie bez utamy. Jesli masz malo many to biegnij na jakies schody, i skacz gora/dol po nich i uzupelniaj manê. Rob to na tyle szybko aby nie zdazyli cie wypchnac.

-staraj sie nie bic ludzi solo, bierz kolegow i zabijajcie ich na combo sd. mniejsze waste.

-Jesli masz hunta, to dodaj wszystkich ludzi ktorzy moga cie z tego powodu zaatakowac do vip listy, exivuj ich co 2 minuty i probuj expic jesli widzisz ze stoja w depo, sami expia lub sa offline. Jak ktos z "very far" zrobi siê "far", lub "on lower/higher level to..." to biegnij w miejsce gdzie nie ma potworow i wyloguj sie, ewentualnie mozesz dac x-loga.

-jesli musisz zabic jakiegos nieogarnietego typa solo, mozesz sprobowac takiej taktyki: przywolujesz 2 fe na drodze ktora bedzie wracal z expa, albo na jego expie, gdy on podejdzie blisko spamujesz w niego sd, fire elementale robia swoje, a gdy bedzie mial malo zycia to spamujesz Hell's Core (jest na ogien a wiêc nie zabije Fire elementali). Generalnie jednak sila lezy w grupie.

-uwazaj na siebie, miej dowody na boterow i filmiki, badz ostrozny i staraj sie nie robic sobie bez powodu wrogow. Na wiekszosci serwerów zabicie botera, bez wczesniejszego nagrania filmiku ze botuje jest traktowane jako random PK i mozna glebnac za to. Nigdy nie wiesz czy ktos nie jest kolega najwyzszego levela na serwerze. Nie rób protection zone block bez powodu jesli chcesz pograc. Czesto 40-60 mag bez mocnej gildii padnie od random ludzi jesli pod depo zrobi skulla. Natomiast jesli tobie wbija sie ktos na expowisko, jest to red skull, czasem lepiej uciec zawczasu i wrocic pozniej niz pasc. Oczywiscie nie ma reguly, wszystko zalezy od tego jak ustawisz sie na serwerze. Mozesz grac w ciszy i spokoju, mozesz miec kumpli ktorzy beda ci pomagac, ty im bedziesz pomagac, razem bedziecie czuli sie pewniej i razem bedziecie lapali hunty - wszystko zalezy od ciebie. Jesli atakujesz pierwszy bo chcesz kogos wygonic, noby wystrasz± siê i ust±pi± - ale jesli trafisz na silniejszych od siebie - masz problem. Raz woz raz przewoz.

Jeszcze jedna porada - jesli nie masz kolegow na serwerze, takich naprawde ktorzy maja plecy, i grasz sobie spokojnie to nie siedz w depo bez potrzeby. Bierz co masz wziac i idz na expa. Czesto czlowiek wpakowuje sie w glupie k³ótnie ktore koncz± siê huntem wlasnie w depo. Pacc depoty sa mniej tym zjawiskiem dotkniete, facc depoty to masakra, jesli chcesz grac spokojnie to najlepiej w ogole nie pokazuj sie na faccu. Czesto ktos sie moze z nudow na faccu spruc do ciebie i poznie cie scigac - unikaj facc depotow. Nie wchodz ludziom na respy, czytaj co zostawiaja na listach. Jesli ktos cie zabije - jesli masz druzyne to zabij go, jesli nie masz a on sie dalej pluje to sie wyplac. NIE WYZYWAJ LUDZI KTORZY CIE ZABILI. To daje chwilowa ulge ale pozniej jest jeszcze gorzej. czesto sprawa ktora bylaby do zalatwienia, staje sie trudniejsza do zalatwienia wlasnie przez zbluzganie kogos za to ze cie zabil. Wiem ze to jest niehonorowe, ponizajace, dla ciot i w ogole, ale jesli masz stac w depo przez jak±¶ glupote, poswieciles na chara tyle czasu, payment wynosi 20 k a ty chcesz robic nowego chara bo na starym masz hunta - to glupota. lepiej zaplacic.

I jesli szukacie spokojnego serwera pvp, to moge wam polecic elysie - dopoki nie bedziecie sie pchac do w³adzy/wyzywac szwedow/zabijac przypadkowych ludzi to mozecie grac w spokoju i rzadko was ktos bedzie zaczepial. Jak Ariell pisze ponizej - uwazajcie na pohu w nocy. W ogole robienie nocek neutralnymi postaciami jest raczej malo sensowne, jest duze prawdopodobienstwo ze was ktos zabije, ktos kto normalnie w dzien nawet sie zalogowac nie moze, jakis peker huncony przez pol serwera czy cos. Mnie na EDL zabili o 4 w nocy kiedys..

Mam nadzieje ze ten poradnik pomoze wielu osobom w wiekszym stopniu niz poradnik herosa ktory napisal ze do 140 levela uzywamy strong mana potow w ilosci jeden plecak. byc moze poradnik moglby byc lepszy ale jest druga w nocy i nie mam juz sily poprawiac, i tak pisalem to 4 godziny.



¯ycze wam milego maniaczenia waszymi sorcererami ,Pozdrawiam Nygas

Offline

 
  • Index 
  • » Profesje 
  • » Sorcerer 
  • » Poradnik dla sorcerera dla ¶wiatów PVP dla niskich i ¶rednich.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.034 seconds, 9 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kotycienia.pun.pl www.forum1ko.pun.pl www.mechatronikaa.pun.pl www.kredorp.pun.pl www.ravens-zg.pun.pl